Komputery, oprogramowanie, internet i okolice
Blog > Komentarze do wpisu

Quake MDL Loader

Cóż... Na starość człowiek geeczeje, a do głowy przychodzą różne głupie pomysły. I tak zamiast kończyć przygotowania do wydania nowej wersji Python Window Organizera w wolnej chwili postanowiłem pobawić się modelami jednej z moich ulubionych gier.

Quake MDL Loader

Stój bo strzelam!

Korzystając ze znakomitego opisu formatu plików MDL autorstwa Davida Henry'ego (warto też zerknąć do Unofficial Quake Specs) napisałem sobie prosty pythonowy programik wczytujący modele z Quake'a 1. Kod źródłowy można sobie zobaczyć i pobrać z katalogu python/quake w repozytorium kosciak-misc. Może komuś się jeszcze przyda.

Od strony programistycznej wielkiej filozofii tu w sumie nie ma. Całość sprowadza się do użycia modułu struct w celu rozpakowania danych binarnych. Jeśli zaś chodzi o samą strukturę danych najlepiej zerknąć do wspomnianych wyżej specyfikacji lub do źródeł narzędzia modelgen z pakietu qutils. Dodam jeszcze, że zaimplementowałem jedynie tzw "simple frames", nie uda się więc załadować modeli flame.mdl i flame2.mdl. Pozostałe wydają się działać prawidłowo.

A na koniec jeden z efektów zabawy z zaimportowanym modelem - stereoskopowy Shambler w galopie!

Shambler w galopie

Słyszałem, że wszystko wygląda lepiej w 3D :-)

piątek, 29 kwietnia 2011, kosciak1

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Spis Treści
Kanały RSS
Add to Google
Add to Netvibes